Groenteomelet

Vandaag een geweldig ontbijtgerecht. Veel mensen hebben gevraagd naar alternatieven voor het ontbijt. Sommigen van jullie willen voornamelijk afvallen, anderen willen spiermassa opbouwen en vet verliezen. Dit ontbijt geeft je een hoop eiwitten, een hoop groenten en een daadwerkelijk gevuld gevoel tot aan de lunch… dus geen suikercrash zoals je hebt na je cornflakes of boterhammen met chocopasta…

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 5-6 eieren
  • 2 tomaten
  • 100 gram kastanjechampignons
  • 5-6 asperge(tips)
  • Zout, peper, peterselie

 

 

Met de groenten kun je gewoon variëren. Andere goede opties voor een groenteomelet zijn uien, erwten, broccoli, paprika, lente ui en ga nog maar even door. Laat je gaan!

Het eerste dat je doet is de ingrediënten in stukjes snijden, de eieren breken in een kom en loskloppen.

Doe een klontje boter in de pan (roomboter is geweldig spul, geloof niet in die flauwekul over verzadigd vet), wacht tot het gesmolten is en voeg dan de groenten toe. Gemiddeld vuur, ongeveer 3 minuten bakken, beweeg alles door de pan. Dit wijst zich redelijk vanzelf.

Doe nu de peper, zout en peperselie eroverheen.

Vervolgens voeg je de losgeklopte eieren toe en beweeg je het eimengsel enigszins door de pan zodat het overal gelijkmatig is verdeeld.

Wacht tot het mengsel bijna is gestold. Dat betekent dus dat je niet wacht tot het helemaal droog is, want dat is niet lekker. Als het bijna gestold is, hou de pan schuin en gebruik een spatel om je omelet dubbel te klappen.

Ik moet eerlijk zijn, het lukt me haast nooit om dit perfect te krijgen, maar ik blijf oefenen  . Hier zie je het eindresultaat.

Het smaakt geweldig, het is goedkoop en iedereen kan het. Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>