Sixpack, dieet, training en oefeningen voor mannen, vrouwen

Sixpack, Hoe krijg ik een sixpack, welk dieet moet ik volgen? Wat zijn de beste oefeningen en training voor mannen en vrouwen voor een strakke buik en minder vet.

sixpack oefeningen training dieet mannenEen mooie strakke buik is de droom van iedere man en vrouw.

Om dit voor elkaar te krijgen moet je letten op je voeding, de juiste spieren trainen via de juiste training. En een belangrijk punt om mee te starten is het weghalen van je buikvet, want daar zitten die strakke buikspieren achter!

Sixpack trainen: een combinatie van krachttraining en intervaltraining, cardio

Met sporten zal je meer vet verbranden en we richten ons dan met name op de buik, maar vergeten de rest van je lichaam niet. Met krachttraining kun meer vet verbranden dan met een duursport. En het best is als je dit combineert met intervaltraining.

Je sixpack zit waarschijnlijk nu nog verborgen achter je buikvet. Dit zul je moeten verbranden door middel van cardiotraining.
Dat kan door de volgende sporten te beoefenen, je kunt deze doen op elk moment van de dag:

  • Hardlopen;
  • Fietsen;
  • Crosstrainer.

Combineer met andere krachttraining

Om optimaal te verbranden, zelfs tussen de oefeningen door combineer je cardio met verschillende krachttrainingen. Doordat je verschillende spieren in je lichaam traint leer je je lichaam om meer vet te verbranden.

Bij krachttraining moet je rekening houden met de volgende zaken voor een optimale verbranding:

  • iedere oefening moet zo zwaar zijn, doe 10-12 herhalingen totdat je bijna niet meer kunt. Doe per oefening 3 tot 5 sets.
  • doe je oefeningen langzaam en geconcentreerd, voel wat je doet. Let goed op je ademhaling, bouw geen spanning op in je lichaam, krachtig in en uit.
  • houd spanning op je spieren, ook als het echt zwaar begint te worden.
  • neem na elke krachttraining een rustpauze van 48 uur, in deze rustpauze ontstaat er spiergroei en vetverbranding

 

Een paar voorbeelden van goede krachttraining:

  • Bankdrukken
  • Deadlift
  • Military Press
  • Optrekken (oefening)
  • Squat (oefening)

  • Mountain climber, werkt voor je buikspieren, schouders en bilspieren.

Voeding: even belangrijk als beweging

Je kunt nog zo hard training maar als je niet de juiste voeding tot je neemt zul je geen sixpack krijgen. Eet gezond, zo veel mogelijk verse groenten en fruit, kook zelf eet geen afhaal eten. Gebruik je verstand, hier vindt je nog meer informatie over gezondheid en voeding.

Het is raadzaam om een soort van dieet te volgen, een dieet is eigenlijk een aanpassing van je eetpatroon. Heel eenvoudig je vervangt de ongezonde voeding voor gezonde voeding en zorgt dat je niet te veel eet. Gebruik gezonde recepten voor strakke buitspieren

Volhouden

Natuurlijk is een paar weken trainen en wat op je voeding letten best te doen maar een echte strakke buik krijg je pas door vol te houden. En dat is misschien wel het moeilijkste, veel mannen en vrouwen beginnen er aan maar sixpack oefeningen training dieet vrouwenhouden het niet vol.

Maar als je echt volhoud voel je beter, ben je gezonder en loop jij komende zomer met een strakke aantrekkelijk buik op het strand.

Train hard, eet gezond, pak je rust en hou vol!

Succes en geniet van je sixpack!